Umrla je Tatjana Patitz, najtišja in morda najbolj intenzivna med prvotnimi supermodeli. Stara je bila komaj 56 let.
Vogue, ki je v osemdesetih letih prejšnjega stoletja pomagal začeti Patitzovo kariero, je novico o njeni smrti objavil danes, 11. januarja. Vzrok smrti ni bil objavljen.
Kultni nemški supermodel 90. let je kraljeval na modnih brveh, zaigrala pa je tudi v slavnem videospotu Georgea Michaela “Freedom ’90”.
V Nemčiji rojena in na Švedskem vzgojena Patitzova, ki velja za eno prvih supermanekenk, se je pri 17 letih v Stockholmu udeležila svojega prvega manekenskega tekmovanja. Čeprav je osvojila tretje mesto, je njena kariera vzcvetela šele leta 1988, ko jo je nekaj let pozneje fotografiral sloviti fotograf Peter Lindbergh.
Eden od njenih najbolj nepozabnih nastopov se je zgodil po tem, ko je leta 1990 delala za britanski Vogue – George Michael jo je najel za svoj videospot “Freedom ’90” skupaj s Cindy Crawford, Christy Turlington, Naomi Campbell in Lindo Evangelisto.
Patitzova je leta 2016 za New York Times povedala, da je bil Michael ena njenih “prvih najstniških simpatij”, zato je bila ob prvem srečanju z njim očarana. Sodelovala sta večkrat in vedno je imela z njim dobre izkušnje, tudi pri videospotu “Freedom ’90”. Opozorila je, da glasbenika na dan, ko je snemala svoj del videospota, sploh ni bilo na snemanju. Patitzova je tisti dan priletela in odletela iz mesta in se z Michaelom sploh ni srečala.
Ko se je njena kariera v devetdesetih letih prejšnjega stoletja začela razvijati, se je ustalila v Kaliforniji in se uveljavila tudi na straneh različnih izdaj revije Vogue ter drugih revij, kot sta Marie Claire in Cosmopolitan.
Poleg pogostega sodelovanja z Lindberghom je Patitzova pogosto fotografirala tudi z znanima fotografoma Herbom Rittsom in Patrickom Demarchelierjem. Z njima je vzpostavila tesne odnose, ki so ji še naprej pomagali pri razvoju kariere.
“Ljudje so vedno govorili, da sem videti posebna, da nisem podobna nikomur drugemu,” je Patitzova leta 1988 povedala za Vogue. “In prav zaradi tega mi je uspelo.” Leta 1990 je članek o Patitzovi v reviji Harper’s Bazaar potrdil edinstvenost modela v njeni lepoti.
“Patitz ima videz, ki zares skoraj zmede. Kot Garbo ali Mona Lisa, nerazložljivi darovi linij in svetlosti kljubujejo definiciji,” so zapisali v reviji, potem ko so podobne občutke pripisali frizerju Oribe in umetniku ličenja Garyju Berkowitzu.
Patitz je v svoji karieri delala kot model za Chanel, Donno Karan, Vivienne Westwood in številne druge. Njena zadnja revija je bila na milanskem tednu mode leta 2019 z modno hišo Etro za predstavitev jeseni/zime 2019/20 te modne hiše.
“Tatjana je bila vedno evropski simbol za šik, kot Romy Schneider in Monica Vitti,” je po novici o smrti Patitzove dejala Anna Wintour, glavna vsebinska direktorica Condé Nast in globalna urednica revije Vogue. “Bila je veliko manj vidna kot njene vrstnice – bolj skrivnostna, bolj odrasla, bolj nedosegljiva – in to je imelo svojo privlačnost.”
Patitzova se je v svoji karieri šestkrat pojavila na naslovnici revije Vogue, s čimer se je zapisala v zgodovino modne revije.
Patitzova se je rodila 25. marca 1966 v Hamburgu, novembra 2004 pa je rodila sina Jonaha. Po pisanju Voguea je imela zelo rada vse živali, še zlasti konje, in je bila ambasadorka organizacije American Wild Horse Sanctuary.
Na Instagramu je pogosto delila fotografije svojih živali, med drugim je avgusta objavila svojo zadnjo objavo na družabnih omrežjih. Nacionalni dan psov je obeležila z dvema sladkima posnetkoma svojih kužkov, Matilde in Gatsbyja. Patitz je pogosto delila tudi posnetke iz svoje kariere, na katerih je hvalila ekipe, s katerimi je sodelovala v preteklih letih.
“Pred objektivom je ona prava! Jasno je, zakaj je tako iskana,” je v istem članku iz leta 1990, ki je izpostavil Patitzovo lepoto, za revijo Harper’s Bazaar povedala frizerka Sally Hershberger. “Je najlepša med vsemi.”
Ko ni bila na modni stezi ali rdeči preprogi, je Patitz živela zelo zasebno življenje, saj se je odločila, da bo svojega sina vzgajala zunaj žarometov. Njeno ikonično delo bo živelo naprej kot njena zapuščina.